Marko Lukunić/PIXSELL
Marko Lukunić/PIXSELL

"Zeleno svijetlo vraćanju doigravanja za 1. HNL, ali tek kada sredimo sve sustave natjecanja"

Vrijeme Čitanja: 3min | pet. 20.05.22. | 11:07

Komisija za profesionalne klubove HNL-a imala je zanimljiv sastanak s predstavnicima prvoligaša s nizom detalja koji bi se trebali implemetirati u svrhu poboljšanja sustava i stvaranja atraktivnijeg proizvoda.

Piše Alen Lesički

Komisija profesionalnih klubova HNL-a vrlo je bitan faktor domaćeg nogometa. U izostanku Udruge prvoligaša, praktički je to krovno tijelo u kojem klubovi mogu zauzeti stavove i djelovati u zajedničkom interesu s HNS-om. Nakon što su na sastanku u srijedu solidarno dogovorili podjelu milijuna koje će dobiti na ime televizijskih prava, otvoreno je još nekoliko tema od kojih nam se najzanimljivijima čini ona o vraćanju sustava natjecanja po kojem će deveti iz Prve lige razigravati s drugoplasiranim drugoligašem za mjesto u Prvoj ligi.

“To je ozbiljna opcija, ali puno stvari se treba riješiti prije konačne odluke. Činjenica je da nitko nije protiv, ali ja ću kao član IO za taj prijedlog dignuti ruku u onom trenutku kada riješimo sve sustave natjecanja”, rekao nam je Nenad Črnko, vodeći čovjek Gorice i predsjednik Komisije za profesionalni nogomet. Njegovi argumenti drže vodu jer sustav natjecanja u nižim ligama, ženskom nogometu i mlađim kategorijama sve je samo ne kompatibilan.

“Mi imamo u ženskom nogometu nakaradnu situaciju da imamo dvije skupine 2. lige i da se dva prvaka bore za jedno mjesto. Potom u juniorskoj ligi od pet prvaka tražimo jednog. Kadetska ima pet prvaka središta, bira se jedan… Pa idemo cijeli sustav riješiti”.

Neosporno je da bi HNL u ovoj sezoni dobio na zanimljivosti da je to 9. mjesto nosilo doigravanje, odnosno da bi borba u 2. HNL bila privlačnija da je doprvak išao u to doigravanje. No, lani se četiri kluba borilo do zadnje kola za očuvanje prvoligaškog statusa. Sve su utakmice u zadnjem kolu bile u istom terminu jer se nije znalo tko ispada.

“Isto tako, gledajmo i razvojni dio nogometa na što se svi skupa često pozivamo. U ovom slučaju, bi li klubovi poput Istre, Šibenika, Belupa nastupale u finišu sezona s mladim igračima ili bi zbog borbe da se izbjegne deveto mjesto nakrcale svlačionicu s iskusnim igračima na uštrb ovih mladih koji dolaze? Sve ima svoje za i protiv. I nije logično da mijenjamo svake godine, ali ako si damo truda i ako smanjimo 2 HNL na deset klubova i treću fiksiramo na 18, pa stvorimo tri, četiri jaka kluba u drugoj ligi, onda možemo pričati o vraćanju ovog sustava od sezone 2024./25.”, jasan je Črnko koji se osvrnuo i na marketinški proizvod HNL-a za koji smatra da ne treba stati samo prodajom TV prava već da tu ima puno više prostora.

“Naravno da postoji. Samo je potrebno napraviti dobru pripremu. U planu su specifični sastanci Komisije na razini odgovornih osoba u klubovima, sportskih direktora pa direktora marketinga da se dogovori strategija zajedničkog nastupa prema tržištu. Opcija je puno. Od tih led displaya, brendiranje lopte, pa nekih drugih detalja koji niti kod velikih klubova nisu iskorišteni. Evo, smatram da je osnovno redizajnirati WEB stranicu i digitalne mreže jer HNL mora dobiti svoj vizualni identitet. Jeste li vidjeli kako izgledaju brošure u Engleskoj ili Španjolskoj? Zar je problem napraviti nešto slično. Puno je tu ideja, treba sjesti i dogovoriti realizaciju”.

To je velik posao koji uz dobru pripremu i organizaciju može donijeti dodatne prihode klubovima. Manje je bitno hoće li se to rješavati unutar marketinga HNS-a koji bi mogao odrediti osobu koja se baviti samo i isključivo HNL-om ili će se uzimati neka specijalizirana agencija.

“Možda djeluje kao fikcija, ali mislim da to možemo podignuti na razinu više. Uostalom, na kraju krajeva, kada HNS prodaje svoj najvrjedniji brend, odnosno reprezentaciju, zašto dio paketa ne bi bila i HNL? Kao dodatna vrijednost", zaključio je naš sugovornik.


Tagovi

HNLHNSNenad Črnko

Ostale Vijesti