Silas Stein/dpa /DPA/PIXSELL
Silas Stein/dpa /DPA/PIXSELL

Nogometni klubovi na društvenim mrežama: Dinamo blizu milijunu, Hajduk ima 27 posto manje pratitelja, Rijeka ispred Osijeka

Vrijeme Čitanja: 4min | pet. 11.03.22. | 11:28

Najbolja četiri hrvatska nogometna kluba i na društvenim mrežama su - uvjerljivo najbolji.

Utjecaj društvenih mreža u modernom svijetu i modernom nogometu sve je veći i izraženiji. Klubovi danas ne dovode sportaše samo zbog njihove sportske izvrsnosti već i 'marketinškog potencijala' koji se sve češće mjeri njihovim utjecajem na društvenim mrežama. Recimo, službenu stranicu Cristiana Ronalda na Facebooku prati 150 milijuna ljudi, na Instagramu 411, a na Twitteru 98.1 milijun. C. Ronaldo je najpraćeniji žitelj planeta Zemlje na društvenim mrežama, a na tri globalno najpopularnije Portugalca kombinirano prati više od 659 milijuna ljudi!

Lea Messija recimo na Facebooku prati 105 milijuna, na Instagramu 311 milijuna, ukupno 416 milijuna (Argentinac nema službenu Twitter stranicu). Apsolutni prvak kada je riječ o hrvatskim sportašima je Luka Modrić kojeg na Facebooku prati 22 milijuna ljudi, na Instagramu 21.4 milijuna, a na Twitteru dva milijuna ljudi. Ukupno 45.4 milijuna ljudi.

Luka Modrić prošlog se ljeta dovodio u kontekst prelaska u Inter iz Milana, slavni talijanski klub s kineskim vlasnicima kojeg na društvenim mrežama - ukupno - prati manje od 40 milijuna ljudi. Luku Modrića, hrvatskog nogometaša rođenog 1985. godine, prati više ljudi nego klub iz europske metropole osnovan 1909. godine, koji je još k tome osvojio tri naslova prvaka Europe, ima tri svjetske i 19 talijanskih titula...

Današnji nogometaši najviše klase popularniji su nogometnih klubova najviše klase.

Vratimo se na ranije brojke. Najpraćeniji nogometaš na svijetu Cristiano Ronaldo na tri najpopularnije društvene mreže ima gotovo više pratitelja nego tri najpopularnija kluba na svijetu - zajedno. C. Ronalda, rekli smo, prati 659 milijuna ljudi, a Real Madrid (262 milijuna - 111 ml. Facebook, 111 ml Instagram, 40 ml Twitter), Barcelonu (249 milijuna - 103.5 ml Facebook, 105 ml Instagram, 40.4 ml Twitter) i Manchester United (159.8 milijuna - 74 ml Facebook, 55.7 ml Instagram i 30.1 ml Twitter) kombinirano - 671 milijun!

Preneseno, Cristiana Ronalda prati 12 milijuna ljudi manje nego tri najpopularnija kluba današnjice zajedno, a tu razliku će C. Ronaldo vrlo brzo nadoknaditi...

Pa sad vi recite da je C. Ronaldo preplaćen i ne vrijedi novac kojeg je Manchester United izdvojio za njega...

Sve to ponukalo nas je da provjerimo kakve su brojke hrvatskih nogometnih klubova na društvenim mrežama, s time da smo u brojidbu ubacili i broj pratitelja na četvrtoj najpopularnijoj društvenoj mreži - YouTubeu (napominjemo da samo Dinamo, Hajduk, Osijek i Rijeka imaju verificirane službene stranice).

Treba napomenuti da broj pratitelja ne znači isto kao i kvaliteta sadržaja. Postotak pratitelja koji reagira na objave na društvenim mrežama je uvijek bitniji od ukupnog broja pratitelja koji se mogu kupiti ili ih 'nabaviti' fuziranjem s drugim, neslužbenim stranicama kluba. Prema tome, klub s višestruko manje pratitelja može imati veći 'engagement' od kluba s ogromnom brojkom pratitelja.

Ova analiza se ne odnosi na kvalitetu klupskih digitalnih marketinga, već samo na konkretne brojke u vidu broja pratitelja. Za kvalitativnu analizu društvenih medija potreban je podrobniji pristup i puno više vremena.

BROJ PRATITELJA HRVATSKIH NOGOMETNIH PRVOLIGAŠA NA ČETIRI NAJPOPULARNIJE DRUŠTVENE MREŽE:

Dinamo

Facebook: 581.2 tisuća

Instagram: 298 tisuća

Youtube: 47.6 tisuća

Twitter: 72.6 tisuća

Ukupno: 999.4 tisuća

Hajduk

Facebook: 314.7 tisuća

Instagram: 176 tisuća

Youtube: 41.1 tisuća

Twitter: 88.7 tisuća

Ukupno: 629.5 tisuća

Rijeka

Facebook: 146.2 tisuće

Instagram: 45.7 tisuća

Youtube: 10.9 tisuća

Twitter: 12.7 tisuća

Ukupno: 215.5 tisuća

Osijek

Facebook: 73 tisuće

Instargam: 40.7 tisuća

Youtube: 8.9 tisuća

Twitter: 6.1 tisuća

Ukupno: 128.7 tisuća

Lokomotiva

Facebook: 21.7 tisuća

Instagram: 42.2 tisuće

Youtube: 0.3 tisuće

Twitter: 3.2 tisuće

Ukupno: 67.4 tisuće

Gorica

Facebook: 25.6

Instagram: 10.6 tisuća

Youtube: 1.5 tisuća

Twitter: 1.3 tisuće

Ukupno: 39 tisuća

Istra 1961

Facebook: 20 tisuća

Instagram: 10.5 tisuća

Youtube: 2.3 tisuće

Twitter: 3.2 tisuće

Ukupno: 36 tisuća

Šibenik

Facebook: 16.9 tisuća

Instagram: 12.4 tisuće

Youtube: 3.3 tisuće

Twitter: -

Ukupno: 32.6 tisuća

Slaven Belupo

Facebook: 14.4 tisuće

Instagram: 6.5 tisuća

Youtube: 0.9 tisuća

Twitter: 0.8 tisuća

Ukupno: 21.8 tisuća

Hrvatski dragovoljac

Facebook: 2.3 tisuće

Instagram: 3.1 tisuću

Youtube: -

Twitter: -

Ukupno: 5.4 tisuće

Prema tome, Dinamo je uvjerljivo prvi s gotovo milijun pratitelja na četiri najjače društvene mreže. Hajduk ga, očekivano, prati sa 629.5 tisuća, odnosno s 27 posto manje pratitelja. Rijeka je treća s tri puta manje pratitelja od Hajduka, a četvrti Osijek ima 80 tisuća manje od Rijeke.

Lokomotiva je peta zbog pomalo i neočekivano-visokog broja pratitelja na Instagramu (čak 42 tisuće, gotovo kao i Rijeka te više od Osijeka), a šesto mjesto zauzela je Gorica. Od sedmog do devetog mjesta nalaze se Istra 1961, Šibenik i Slaven Belupo, a uvjerljivo posljednji je Hrvatski dragovoljac sa svega 5.4 tisuće pratitelja i bez YouTube i Twitter kanala. Ako pogledamo aktualnu tablicu 1.HNL, možemo reći da postoji dosta velika koleracija između broja pratitelja, visine budžeta i statusa na prvenstvenoj ljestvici.

Međutim, trebamo još jednom napomenuti, ovo je čista kvantitativna, ne i kvalitativna analiza brojki hrvatskih nogometnih prvoligaša na društvenim mrežama. A kada ćemo raditi kvalitativnu analizu, bit će zanimljivo pogledati kako su se brojke pratitelja promijenile u odnosu na ovaj tekst...



Tagovi

Dinamo ZagrebGNK DinamoHajdukHMNK RijekaHNK RijekaRijekaOsijekHNK GoricaSlaven BelupoIstra 1961HNK ŠibenikHrvatski dragovoljac

Ostale Vijesti