REUTERS/Albert Gea
REUTERS/Albert Gea

Messijev odlazak će skupo stajati Barcu: Vrijednost branda je u opasnosti

Vrijeme Čitanja: 3min | pon. 09.08.21. | 17:00

Barcelona odlaskom Messija gubi puno više od igrača na terenu

Real Madrid, Barcelona, Yankeesi, Cowboysi, Knicski i možda GSW. Prema podacima Statiste, ovo su najvrijedniji sportski brandovi u 2021. godini. Ne nužno tim redoslijedom, jel malo tko želi gledati Dallas Cowboyse na vrhu. Barem ne tu u Europi.

Barcelona kao globalno prepoznatljiv brand svoju vrijednost zasniva na rezultatu, tradiciji, čaroliji njihovog monstruoznog stadiona Camp Nou i najbitnije, svoj brand zasniva na Leu Messiju, alfi i omega svjetskog nogometa i naravno, dresa Barce. Kako mu često vole tepati, “mali zeleni” je jedan od najzaslužnijih da je Barcelona, nakon slabijeg perioda s početka tisućljeća, u posljednjih petnaest godina postane jedan od najuspješnijih klubova svijeta.

15 godina kasnije, vrijeme je da se krene. Messi je trenutno negdje u limbu između Barcelone i Pariza dok njegovi odvjetnici zajedno s ocem Jorgeom pregladavaju papire iz službene ponude koju je poslao PSG. Ono što nas zanima je, koliko će Barcin brand izgubiti Messijevim odlaskom i koliko će klub s financijske strane ostati zakinut kad njegove čarolije presele na Park Prinčeva.

(1.75) BARCELONA (3.60) - REAL SOCIEDAD (4.90)

U zanimljivom i sažetom članku poznatog portala Brand Finance, koji se, kako i samo ime kaže, proučava vrijednosti brandova u svijetu, iznesene su neke zbilja nevjerojatne brojke. Primjerice, Messijev odlazak će kumulativno stajati Barcelonu nemalih 11% sveukupne vrijednosti njihove “etikete”! To je otprilike 140 milijuna eura gubitka, što ih vjerojatno baca iza Manchester Uniteda čija vrijednost je taman za toliko manja od Barcine evaluacije (prije odlaska Messija).

Nije ovdje riječ samo o neminovnom rezultatskom padu. Uostalom, nije ni to nužno istina, mnogi bi bez Messija mogli proigrati jer će imati više prostora. No, to je već jedna druga tema. Odlaskom najboljeg igrača svijeta, Blaugrana će naglo pasti u tri točke poslovanja: Marketinški prihodi, nogometni rezultat i prodaja.

Što se marketinga tiče, klub će odlaskom svoje “desetke” izgubiti premoć na tržištu sponzorstava. Uostalom, brojke govore same za sebe. Na relevantnom Instagramu, Barcelona uživa u brojci od 100 milijuna pratitelja dok ih Messi ima nevjerojatnih 240 milijuna. Prevedeno, Messi, baš kao in a terenu, vodi Barcelonu na društvenim mrežama. Uostalom, o tome smo već pisali u trenucima kada je klub objavio kako “brak” neće biti produžen

S druge strane, spominjali smo već neminovni pad rezultata na terenu. Barca je već nekoliko mjeseci u krizi, odlazak Messija neće toliko puno promijeniti. Dapače, jedina od tri točke koja nije tvrda znanost je upravo ova. Bez obzira na rezultat, ljudi kupuju karte zbog Messija. A njega na terenu više neće biti.

Za kraj, prodaja. Dresovi, memorabilija, i sve ostalo što možete pronaći u klupskom fan shopu. I puno više. Klub od prodaje dresova može računati na 10-15% od prodanog iznosa nakon poreza. Kako tvrdi Brand Finance, Barcelona je navodno samo od Messijeva dresa pospremila nekih 30 milijuna eura čistog profita. U ovom trenutku, Barcelona nema zamjenu po tom pitanju. Talentirani dječaci poput Pedrija su možda budućnost Blaugrane, ali prisjetite se što je Messi radio s 19 godina starosti. Neusporedivo.

Zaključno, kako će se Barca snaći ovisi o njima. I Real Madrid je pregrmio odlazak Ronalda izgubivši, opet prema podacima Brand Financea, oko 19% svoje vrijednosti. Svejedno, i dalje su ispred Barcelone po tom parametru. Messijev odlazak je tektonski poremećaj za Katalonskog diva, no u svakom poremećaju leži neka nova prilika. Barcelona ju mora iskoristiti.

(1.75) BARCELONA (3.60) - REAL SOCIEDAD (4.90)



Tagovi

Lionel MessiBarcelonaPSG

Ostale Vijesti