REUTERS/Carl Recine
REUTERS/Carl Recine

Koliko europski klubovi zarađuju od oglašavanja na dresovima?

Vrijeme Čitanja: 4min | sub. 16.09.23. | 09:47

El Clasico: Real Madrid zarađuje 190 milijuna po sezoni zahvaljujući reklamama na svom dresu, a Barcelona ​183 milijuna. Među 10 najbogatijih najviše je ‘Engleza’

U nogometu koji ne prestaje trošiti na transfere, klubovi diljem svijeta moraju tražiti dodatne prihode u svakoj postojećoj mogućnosti. Iako su televizijska prava najsočniji izvor, tu su i razna sponzorstva, 'ticketing'... ili majice u cijelom svom opsegu: njihova prodaja... i oglasni prostori koje nude. U tom kontekstu, španjolski nogomet jasno vlada s Real Madridom (190 milijuna) i Barcelonom (183) kao dvama klubovima koji najviše prodaju reklame na svojim dresovima. Iza njih, na trećem mjestu je PSG, piše Marca u subotnjem izdanju.

Prouči cjelokupnu ponudu za nogomet na Germaniji i zaigraj odmah (Igraj odgovorno, 18+)

Za početak Marca objašnjava kako klubovi mogu maksimalno 'iskoristiti' svoj dres. U LaLigi je dopušteno do pet mjesta za reklamiranje u njemu (osim na hlačicama), dok su u drugim natjecanjima poput talijanske Serie A dopuštena četiri. No, ekskluzivnost je skuplja i zato mnogi klubovi koji najviše naplaćuju imaju jednog sponzora.

Evo primjera Napolija, talijanskog prvaka, koji ima tri... a lani je zaradio jedva 11 milijuna eura iako ima četiri sponzora: Lete, MSC, Amazon i Floki. Dva sprijeda, jedan na rukavu i jedan na leđima. Real Madrid samo s Fly Emiratesom dobiva 70 milijuna.

Real Madrid i Barcelona vladaju

Ali mora se precizirati nešto bitno: tehnički sponzor koji proizvodi dres (Adidas, Nike, Puma...) reklamira i velike klubove jer oni dobivaju ogromne količine novca za nošenje navedene marke.

To je mjesto gdje Real Madrid i Barcelona pometu ostale klubove u Europi. Samo je Manchester United na razini dva španjolska kluba. To proizlazi iz broja majica koje prodaju u cijelom svijetu, a samo je engleski div “u igri” unatoč lošem trenutku koji klub s Old Trafforda doživljava.

Real Madrid je klub s 'najprodavanijim' dresom, mogli bismo reći: 190 milijuna podijeljenih između 120 za Adidas i 70 za Fly Emirates. I sve to bez potrebe za dodatnim sponzorima na rukavu ili poleđini majice. Barcelona doseže 183 'kila', ali dodaje Nikeu i Spotifyju 8 milijuna iz ugovora s Ambiligh TV-om kao sponzorom na rukavu.

PSG-ov 'trik'

U svijetu postoji mnogo klubova koji svoje prihode od oglašavanja 'namiruju' tvrtkama koje su izravno povezane s imovinom kluba. U Italiji se to, primjerice, događa s Juventusom (Jeep je iz holdinga Agnelli, pa Exor kao Bianconero), Fiorentinom (Mediacom) ili Sassuolom (MAPEI). Ovo je legalno sve dok potpisano sponzorstvo ne prelazi ukupni postotak prihoda kluba.

S tog aspekta, Qatar Airways, u vlasništvu države Katara, sponzorira PSG, a QSI je podružnica Qatar Investment Authority (QAI). Francuski klub je, naravno, napravio ogroman iskorak po ugovoru s Nikeom (80 milijuna), a njegove su linije odjeće među najprodavanijima, posebice kroz ugovor s Air Jordanom.

PSG je također potpisao višegodišnji ugovor s GOAT-om 2022. da bude njegov sponzor dresova za 18 milijuna eura godišnje. Sve nakon dolaska Lea Messija u francuski klub, najviše se isplatio sponzor na rukavu.

REUTERS/Gonzalo FuentesREUTERS/Gonzalo Fuentes

Skok koji će napraviti Manchester United

Počevši od sljedeće sezone, Manchester United će napustiti Team Viewer kako bi na svom dresu imao Qualcom Technologies (predstavljen kao Snapdragon). I to sve uz povijesni ugovor koji će ih plasirati na ukupan prihod veći od 170 milijuna eura godišnje. A Premijer ligu nisu osvojili od 2013. godine...

S ovim novim ugovorom, samo će Manchester City zaraditi više od reklamiranja prednjeg dijela dresa od svojih susjednih rivala... ali Etihad Airways je iz Ujedinjenih Arapskih Emirata... kao i vlasnik Manchester Cityja.

Chelsea nepoznato

Chelsea je jedna od rijetkih vrhunskih momčadi koja je sezonu započela bez sponzora. Iza sebe je ostavio šarenu trojku koja se baš nije svidjela njegovim obožavateljima i traži novi, još sočniji dogovor. Također ne nastavlja sa svojim prethodnim sponzorom dresova. Ali Boehly nije stajao na mjestu i pregovara o sponzorstvu koje će mu pomoći u ispunjavanju financijskog fair playa u svjetlu njegovih ogromnih ulaganja na tržištu.

Na stolu su dva kandidata, a engleski tisak špekulira brojkama, jasno dajući do znanja da je pitanje vremena kada će se jedan od njih pojaviti na plavom dresu. I to neće biti za mali novac. Inifinite Athlete bio je najbolji, ali Riyadh Air pojavio se u posljednji trenutak kako bi nastavio demonstrirati snagu bliskoistočnih zračnih prijevoznika. U svakom slučaju posao će se kretati oko 60 milijuna eura, otkriva Marca.

TOP 10 NAJPLAĆENIJIH KLUBOVA PO DRESOVIMA

(Glavni sponzor, sekundarni koji se vidi na prsima, treći na rukavu)

Real Madrid 190 milijuna (120 Adidas, 70 Fly Emirates)

Barcelona 183 milijuna (105 Nike, 70 Spotify, 8 Ambiligh TV)

Paris SG 168 milijuna (80 Nike, 70 Qatar Airways, 18 GOAT)

Manchester City 167,5 milijuna (76 Puma, 79 Etihad, 12,5 Nexen Tire)

Manchester United* 159 milijuna (104 Adidas, 55 Team Viewe)

Chelsea* 130 milijuna (70 Nike, 60 u pregovorima**)

Arsenal 128 milijuna (71 Adidas, 47 Fly Emirates, 10 Visit Rwanda)

Bayern 110 milijuna (60 Adidas, 50 Telecom)

Juventus 110 milijuna (55 Adidas, 45 Jeep, 10 CyGames)

Liverpool 91 milijun (35 Nike, 47 Standard Chartered, 9 Expedia)

* Bit će 173 milijuna ukupno od sezone 2024./25. s potpisom za Qualcom Technologies

** Bit će Athlete ili Riyadh Air, čeka se odluka i objava potpisa

Oglas

Zaigraj odmah, Germania!


Igre na sreću mogu dovesti do ovisnosti. Igraj odgovorno.

(G)


Tagovi

DresovisponzorReal MadridBarcelonaManchester CityManchester UnitedBayernPSGLiverpoolChelseaArsenalJuventus

Ostale Vijesti