Reuters
Reuters

Ljubičasti 9: Za 20 eura navijači Fiorentine mogu zamijeniti dres Dušana Vlahovića

Vrijeme Čitanja: 2min | uto. 01.02.22. | 16:37

Dosta zanimljiva ideja kluba iz Toskane.

Poznato je da nogometni klubovi, pogotovo oni najvišeg ranga, značajan dio prihoda uprihode od marketinga, od kojih veliki dio stiže od prodaje dresova i ostale službene opreme kluba. Iako se prihod od prodaje dresova dijeli s njegovim proizvođačem, cijene istih prelaze 70 eura, odnosno 500 kuna te na taj način dobro zaređuju i proizvođači i klubovi.

U relativno recentnoj prošlosti klubovi su izbacivali novi dizajn dresova svake dvije sezone. Sada je praksa, pa i kod 'manjih' klubova, svake sezone izbaciti novi dizajn dresa. Prvog, rezervnog, trećeg, a ponekad i četvrtog. Tržište je ogromno, pogotovo za klubove s velikom navijačkom bazom, a nikome od navijača nije mrsko imati više nerijetko tek u nijansama različitih vrsta dresova svojeg voljenog kluba.

Navijači klubova s velikom navijačkom bazom 'hrle' u službene offline i online shopove klubova ne bi li nabavili vrijednu majicu s logićem proizvođača i grbom kluba, sve kako bi je s ponosom nosili na utakmicama ili dok, jednostavno, šetaju gradom. Neki u tim dresovima odlaze u noćne klubove, na spojeve, posao...

Poznato je da ona najjača imena, poput Messija, C. Ronalda, Neymara i drugih u samo godinu dana 'isplate' odštete koje su njihovi novi klubovi platili za njih samo od prodaje dresova s njihovim prezimenom.

No, u cijeloj toj priči postoji i jedan problem. Što ako mladi navijač kupi dres svojega kluba s imenom svojega idola, a onda taj idol prijeđe u klupskog mu rivala? Dres kluba s imenom nekadašnjeg idola nerijetko bude demonstrativno zapaljen, bačen u smeće ili jednostavno, spremljen na dno nekakve ladice (ipak je koštao 70+ eura).

Talijanski prvoligaš Fiorentina stigao je na genijalnu ideju kako bi riješio taj 'problem', ali i dodatno zaradio na prodaji dresova. Donedavni 'Ljubičasti 9' ove je zime za 81.6 milijuna eura Toskanu zamijenio regijom Pijemont, postao je novi napadač Juventusa. Kluba koji nije omiljen među stanovnicima Firenze.

S obzirom na to da je Fiorentina prodala priličan broj dresova s Vlahovićevim prezimenom na leđima iznad broja 9, znači da bi veliki broj tih dresova završio u smeću ili na dnu ladice. No, Fiorentina je pružila mogućnost da navijači Vlahovićevu 'devetku' za samo 20 eura zamijene s dresom novog 'Lubičastog 9', Arthura Cabrala, 23-godišnjeg brazilskog napadača koji je za 14 milijuna eura stigao iz Basela.

Druga opcija je zamjena dresa s 'personaliziranim' prezimenom na poleđini. Na taj način Viole su spriječile bacanje dresova sa svojim grbom i pridonijeli zaštiti okoliša recikliranjem dresova s imenom igrača koji više nije omiljen u Firenzi, gradu koji je prema nekim zapisima začetnik najpopularnijeg sporta današnjice...



Tagovi

FiorentinaDušan VlahovićArthur CabralJuventus

Ostale Vijesti