ANALIZA: Juventus se novim logom želi priključiti samom svjetskom nogometnom vrhu

Vrijeme Čitanja: 4min | čet. 19.01.17. | 11:30

Navijači Juventusa, ali i cjelokupni nogometni svijet, ostali su šokirani, po mnogima bizarnim, 'rebrandingom' torinskog giganta koji se ponajviše manifestirao na redizajnu službenog klupskog loga.

Juventus je stari klupski logo, koji je bio prilično lijep, jednostavan, a neki bi rekli i moćan - sa siluetom propete zebre - zamijenio novim na kojem se ističu dva stilizirana slova „J“ u obliku štita iznad kojih piše ime kluba s potpuno novim fontom.

Reakcije na društvenim mrežama bile su momentalne i za torinski klub prilično negativne – navijači Juventusa u očaju su provjeravali kalendare pitajući se jesu li možda prespavali nekoliko mjeseci i probudili se na „prvi april“, drugi su zaključili kako je netko sigurno hakirao službene digitalne kanale Stare Dame, dok su navijači suparničkih klubova u rekordnom roku izbacili gomilu „memea“ koji ismijavaju novi logo mrskog im rivala (neke tweetove zbog dobrog ukusa jednostavno nismo mogli ubaciti u tekst).

 

No, je li Juventus zapravo napravio revolucionarni potez u borbi s konkurencijom na nepresušnom i globaliziranom nogometnom tržištu? (Da ne bi bilo zabune, autor ovog teksta veliki je nogometni tradicionalist i novi mu se logo omraženog mu Juventusa nimalo ne sviđa).

Naime, Juventus nije ušao u redizajn samog loga, već u čitavi 'rebranding', a novi logo predstavlja samo „vrh sante“ novog vizualnog identiteta. Juventus je novi logo predstavio u Muzeju za znanost i tehnologiju u Milanu pred petstotinjak ekskluzivnih uzvanika, dok je u pozadini glazbu puštao Oscarom nagrađeni kompozitor Giorgio Moroder. Cijela ceremonija prozvana je pomalo pretencioznim nazivom „The Future, Tonight“.

Juventus je htio prikazati sebe kao primjer talijanske izvrsnosti, težnje inovativnosti i uspjehu, a istovremeno ostati vjeran svojem (crno-bijelom) identitetu. Prema nekim procjenama Juventus je u 'rebranding' ukucao čak 200 tisuća eura. Čemu, pitaju se mnogi, kada klupski identitet danas izgleda puno odbojnije nego što je to izgledao jučer?!

Novi Juventusov logo možemo smatrati ružnim, „smiješnim“ ili simbolom svega lošega što moderni nogomet predstavlja. No, trebamo si postaviti pitanje, koliko je ovaj potez dugoročno isplativ za Juventus?

Možemo se boriti protiv modernog nogometa koliko god hoćemo, pratiti Notts County i Preston North End u nižim engleskim ligama, no činjenica je kako se nogometni svijet promijenio. I neće se vratiti na staro. Globalizacija i komercijalizacija odavno su ukorijenjene u najlješpšu sporednu stvar na svijetu. Nogomet je već dugi niz godina jedan poprilično veliki biznis.

Nogomet je industrija u kojoj su određeni nogometaši postali popularniji od nogometnih klubova za koje igraju. Najeklatantniji primjer je Cristiano Ronaldo koji na Facebooku ima više pratitelja od kluba za koji igra – a radi se o najuspješnijem klubu svih vremena.

Juventus se još od afere 'Calciopoli' ne nalazi među samom svjetskom nogometnom kremom, usprkos plasmanu u jedno finale Lige prvaka. Premierligaški klubovi se zbog svojih astronomskih prihoda od TV prava, ali i popularnosti na globalnom tržištu te superbrendovi poput Barce, Reala, pa čak i Bayerna munjevito odvajaju od konkurencije. Ostali klubovi koji ih žele pratiti u stopu, a Juventus zbog svoje povijesti, tradicije i identiteta to svakako želi, jednostavno se moraju prilagoditi novom tržištu.

„Promijeni se prije nego što moraš. Probaj predvidjeti kada i kako napraviti stvari i neizbježno ćeš biti nagrađen“, riječi su Juventusovog predsjednika i bivšeg marketingaša Andree Angnellija.

Juventus se novim rebrandingom želi prilagoditi novim tržištima. Aziji i Americi ponajviše. Koja im mogu donijeti velike prihode i rast. Kako bi im to uspjelo, jednostavno se moraju maknuti od tradicije. Jer, u modernom svijetu, a posebno modernom nogometu, ostalo je malo mjesta za tradiciju.

„Kina i SAD nova su strateška tržišta. Tamo žive ciljne publike koje nisu klasični fanovi nogometa. Radi se o milenijalcima, ženama i djeci. Mi se moramo pitati o čemu misli mala djevojčica iz Šangaja ili tinejdžer iz Mexico Cityja“.

Upravo je to cilj novog, minimalističkog i modernističkog loga. Juventus jednostavno mora postati više 'mainstream', a to im, Juventusovi marketinški stručnjaci vjeruju, novi vizualni identitet klupskih simbola puno više omogućuje od prijašnjeg.

Osim toga, promjena klupskog grba nije nikakva nepoznata pojava u klupskom nogometu. Pronađite jedan klub na svijetu koji je kroz cijelu povijest imao identičan logo. Nema ga. Možda se pitate, zašto Juventus nije napravio mali redizajn grba kao što su nedavno napravili njegovi rivali Inter i Roma.

Ukucajte u Googleovu tražilicu „History of Inter/Roma/bilo koji drugi klub logo“ pa ćete vidjeti kakve su sve čudne grbove ti tradicionalni nogometni velikani imali. Grbovi koji su bili lijepi krajem 19. ili u prvoj polovici 20. stoljeća danas nisu funkcionali niti poželjni.

Juventus nije prvi puta u povijesti promijenio grb. Pogledajte sliku na kojoj se jasno vidi kako je Juve, prije „originalnog“ grba na prsima nosio grb koji je puno sličniji ovom „nakaradnom užasu“ kojeg od ponedjeljaka nosi na dresu.

Iako se mnogi s ovim tekstom neće složiti, pa čak bi i sam autor podigao veliku buku (ako nigdje drugdje, na društvenim mrežama) kada bi njegov lokalni klub za koji navija značajno redizajnirao svoj logo, s racionalne perspektive ovaj potez Juventusa ne mora biti toliko užasan.

Jer, ako novi logo i novi vizualni identitet omoguće Juventusu da na globalnom tržištu ne zaostane previše za Real Madridom, Manchester Unitedom i Bayernom, i odvuče ga od svjetske nogometne prosječnosti, onda nitko ne može reći da rebranding nije poslužio svrsi. Možda je novi logo izazvao zgražanje cijeloga svijeta, ali, ne možemo zanemariti činjenicu da se njime zgrozio CIJELI svijet.

Piše: Niko Rukavina

(Foto: Action Images)

Germanijak pratite i na našoj Facebook stranici!


Tagovi

izdvajamo

Ostale Vijesti